De laatste maand

Hallo allemaal,

We zitten alweer in de laatste maand van het jaar. Een drukke tijd, maar wel heel gezellig. In november hebben de peuters lampionnen gemaakt en zijn we met z’n allen langs de deuren in Woltersum gelopen.Hartelijk dank voor alle boekjes en lekkernijen die we hebben gekregen. Volgend jaar komen we weer!

Begin november is er een oud ijzer actie voor onze stichting geweest. De opbrengst hiervan was bijna €500,-. Van dit geld gaan we o.a. een geluidsinstallatie kopen, zodat we binnenkort weer dansend door de klas kunnen. Ook willen we graag een nieuwe zandbak en ander buitenspeelmateriaal.

Verder hebben we in november een aantal pakken appelsap gekregen. Wob en Puck Nieborg hebben ons 80 kilo appels geschonken. Huib van der Ziel van de Slingertuin heeft er voor gezorgd dat deze appels geplukt, geraapt en geperst zijn. Het was echt heerlijk.
Janny, bedankt voor de peren en appels die we erbij hebben kunnen eten.

Begin december hebben we bezoek gehad van Sint en Piet, voor veel kinderen toch wel erg spannend. We hebben veel Sinterklaasliedjes geoefend, knutselwerkjes gemaakt, cadeautjes gekregen en pepernoten gesnoept.

Binnenkort gaan we de klas decoreren in het kerst-thema. Voor alle peuters is er een kleine kerstboom, die ze gaan versieren met eigengemaakte knutselwerkjes. Als afsluiting voor de kerstvakantie gaan we met alle kinderen en ouders samen lunchen.

Op dit moment hebben wij twee groepen, de maandagmorgen- woensdagmorgen groep en de maandagmiddag- donderdagmorgen groep. Bij de middaggroep kunnen we nog een aantal peuters gebruiken. Informatie over de groepen is te vinden op onze website of kom een keertje kijken!

Tot slot wil ik iedereen hele fijne dagen wensen en een positief, gezond en gelukkig 2017.

Groetjes van juf Maaike